18.9.2009

Syksyn ostoksia ja tyylipohdintaa.

Minulla on ollut tänä syksynä jonkin asteinen tyylikriisi. Taas. Olen alkanut toistaa samaa virhettä kuin kotini sisustuksenkin suhteen: en osta niitä asioita, joista todella pidän ja jotka on ihania, vaan niitä, joiden ajattelen sopivan johonkin tiettyyn tyyliin. Onneksi Suurilta Virheostoksilta olen kuitenkin välttynyt, kun kaupoissa ei ole tuntunut viime aikoina olevan mitään sopivaa.

Minun tyylini on se, että käytän sellaista mistä pidän. Siksi olenkin aikamoinen sekametelisoppa, kun kaikki kiinnostaa ja erilaiset tyylit kiehtovat. Takaraivossa kuitenkin tykyttää "sääntö": etsi tyylisi ja pidä se, sotku ei ole tyyli. Mutta entä jos minun tyylini on sotku? Sekalainen yhdistelmä rokkaria, hippiä, barbieta ja bisnesnaista. Työminä on selkeästi rokkari, vapaa-ajalla tykkään käyttää vähän kaikenlaista vaatetta. Mietin kuitenkin liikaa sitä, mitä muut ajattelevat, koska vaatteet ovat kuitenkin niin suuri itseilmaisun väline.

Kotini kaksi huonetta ovat kuin eri maailmoista, olohuoneessa olen tavoitellut selkeää ja skandinaavista tyyliä, suoria linjoja jne. Välillä minulla oli tanskalaiskotien innoittamana pitsikappa. Nyt se on taas välitilassa, yritän ajaa huonetta folkloremmaksi, syyllistymättä kuitenkaan tyylin orjalliseen seurailuun. Makuuhuone on suosikkini, sinne olen saanut rakastamiani värejä; punaista, violettia ja oranssia. Työtilaosa tosin ei sovi oikein huoneeseen, mutta siinä ratkaisikin hinta, ja enköhän saa senkin ennemmin tai myöhemmin naamioitua... Tyyliltään makuuhuone yrittää olla itämainen, tumma ja marokkolainen, mutta en tiedä olenko siinä kovinkaan hyvin onnistunut... Kaikki olisi paljon helpompaa jos vain saisin maalata seinät!

Vaikka kaupoista ei ole tarttunut mukaan ihan sitä mitä viimeisen kuukauden aikana sieltä olisi kuvitellut löytävänsä, jotainhan nyt aina...

Sitä mieleisempää tyyliä on lähdetty olohuoneeseen hakemaan sohvatyynyillä...


Paljetteja ja niittejä! En tiedä tuleeko koskaan tuota paljettihiuspantaa käytettyä julkisesti, mutta se jäi vaivaamaan minua ja pakkohan se oli pois hakea minua huutelemasta.



Osta kaksi, maksa yksi. Musta laukku oli juuri sellainen, mitä olen etsinyt, hapsulaukku nousikin mustana hevosena tämän hetken suosikiksi!



Shoppailtiin hieman Prismassa... Mukaan tarttui kaikenlaista muutakin! Mutta ei se mitään, juuri tällaisia kynttilälyhtyjä olen ollut vailla! Vielä jäi hakuseen ikkunaan ripustettavat kynttiläkupit...



Kaikkia uusia juttuja minun ei ole tarvinnut ostaa itse, sillä olen saanut aivan ihania syntymäpäivälahjoja:


(Annan ihan itse tekemiä, ihanat!)


Pentikillä olen näitä kulhoja/maljoja aina ihastellut. Söpö ruusuinen sai uuden kodin luotani.


Jollain ihanalla ystävällä on ollut korvat auki! <3 Nyt vain hyviä ohjeita keräilemään.

Sitten jotakin upeaa:








Ihana papuketju on kallein aarteeni, oikeastikin arvokkain koru jonka omistan. Tällä lellipennulla on ihana äiti!

Jotakin todella kaivattua on myös jäänyt saamatta: missään ei tunnu olevan jäljellä yhtään Muumi Seikkailu kaadinta! Tämä aiheuttaa välillä oikein kiukkua, voi MIKSI en ostanut sitä heti kun sen näin, vaan päätin etsiä edullisemmin!

7 kommenttia:

  1. voi himpura=) Olit tehny niin kaikkia kivoja hankintoja=)

    VastaaPoista
  2. Täällä ollaan nyt kurkkimassa. Minä unelmoin vuosia niin isosta kodista, että siellä olisi valtavasti huoneita, jotka olisivat kaikki erityylisiä ja värisiä. Yksi huone esimerkiksi olisi ollut kokonaan valkoinen ja siellä olisi ollut vain iso flyygeli. enkä edes soita pianoa, enää. Näin vaikea minun on aina ollut päättää tyylini. :)

    VastaaPoista
  3. Keke, kiitos, niin olin :D

    Napaulina, kiva kun tulit :) Sellainen suuri talo olisikin aika hyvä ratkaisu! Ehkä sitten kun se lottopotti osuu kohdalle ;) Siihen asti voi vain vaihtaa aina samojen tilojen tyyliä. Onneksi se on nykyään aika helppoa!

    VastaaPoista
  4. Sinulla on suloinen blogi, ihan kuin monipuolista, hyvin tehtyä lehteä lukisi :) Tulen uudelleenkin!

    VastaaPoista
  5. Kaunis kiitos, Wiilea :) Sait minut ihan hämilleni, tervetuloa toisenkin kerran siis!

    VastaaPoista
  6. tiedän tuon fiiliksen; käytän usein aika helppoja vaatteita ja Converseja, sitten kun harvemmin laitan korkkarit, niin tuntuu aluksi aika oudolta...että eh, onks tää ihan hassunnäköstä tai jotain, pitäskö vaan pysyä "ruodussa" ja omassa tutussa tyylissä. Nyt olen alkanut ihan tietoisesti menemään sinne omalle epämukavuusalueelle Mekkoviikolla (blogissani)...ja se on ihan kivaa! Mielestäni on mukavaa, että voi vaihdella tyyliä päivän fiiliksen mukaan, eihän se oo niin justiinsa. :) Muuten, ekan kuvan tyyny on mahtavan söpö!

    VastaaPoista
  7. Riehu, niinpä, monesti kun laittautuu esimerkiksi baariin tai muihin juhliin ja kokonaisuus on valmis, tulee sellainen olo että nyt on pikkutyttö käynyt äidin vaatekaapilla ja meikkipussilla, vaikka kaikista vaatteista ja meikeistä sun muista normaalisti tykkäisi tosi paljon ja tietää, että näyttää hyvältä... Kummallisia oloja :)

    VastaaPoista