24.4.2009

pop-ponit

Katselin Neloselta kevään viimeistä Maria! -showta. Yleisön joukossa oli poptaiteilija Mari Kasurinen, joka tekee taidetta My little ponyista muovaamalla niitä popkulttuurin ikoneiksi. Marialla oli suuri kunnia saada taiteilijalta oma näköisponi. Mielettömän hienoja sanon minä!




Tässä siis pari suosikkiani, lisää ihania löytyy täältä, mistä myöskin nämä kuvat ovat.

Olen törmännyt samoihin tuunattuihin poneihin jossain aikaisemminkin, olisiko ollut 45minuuttia ohjelmassa... Voiko olla? Jo silloin mielenkiintoni heräsi, mutta taiteilijan nimi ja ihan kaikki muutkin yksityiskohdat menivät ohi. Tällä kertaa selvisi nimikin, ja luottoystäväni Google kertoikin sitten loput. Tuunaamattomat My little ponyt eivät ole minulle pop-ikoneja, vaan jonkinlaisia lapsuus-ikoneja, ja on vaan niin siistiä, että joku tuo ne myös "aikuisten maailmaan"... vaikea selittää miksi nämä kiehtovat niin paljon! Joskus maailmassa, kun minulla on paljon rahaa ja tilaa taidekokoelmalle, nämä pääsevät siihen!

Minulla on sellainen mielikuva, että joku tuunaa myös Barbieita. Kyse ei muistaakseni mistään tällaisesta muodonmuutoksesta, mutta parantelusta. Mielettömän kiinnostavaa. Ehkä minulla on jäänyt lapsena joku tärkeä kehityskausi välistä, jolloin luovutaan lapsuuden leluista! Täytyisi kai googlettaa nekin tuning-Barbiet...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti